Boris Gaberščik in Tihomir Pinter: Tiho žitje 2.6.2018 do 1.7.2018

Boris Gaberščik, Tihomir Pinter

 

TIHO ŽITJE

 

 

 

Vabljeni na odprtje razstave, ki bo v soboto 2. junija ob 12. uri, v Galeriji DLUL, Breg 22, Ljubljana.

 

 

V okviru Fotoničnega tedna, ki poteka v sodelovanju z galerijo Photon, bomo v soboto 2. junija 2018 točno opoldan odprli razstavo dveh mojstrov analogne črno-bele fotografije.

 

Oba vrhunska fotografa sta se v svojih dosedanjih opusih posvečala povsem različnim vsebinam. Če je Tihomir Pinter, predvsem poznan kot mojster portretne fotografije, zlasti ga poznamo po ciklih portretov umetnikov različnih umetniških zvrsti, je Boris Gaberščik v svojem motivnem interesu prav komplementaren. Za predmet svoje fotografije jemlje tihožitja, mrtvo naravo, ki je v svoji črno-beli prezenci, kjer dominirajo sivine osupljivo natančno inscenirana in daleč od kakršnegakoli naključja, ki ga v svoj objektiv lovi Tihomir Pinter.

Tokratna skupna razstava nosi naslov Tiho žitja. Tihomir Pinter je v številnih obiskih umetniških ateljejev naredil posnetke odloženih reči, nekakšnih tihožitij, nemih prič umetniškega ustvarjanja, ki jih še nikoli ni predstavil javnosti. Motivno se je tako nekoliko približal Borisu Gaberščiku le da v svojih posnetkih še vedno ostaja dokumentarist naključnih prizorov.

Oba avtorja bosta ob tej priložnosti predstavila povsem nova dela in obetamo si lahko vrhunsko predstavitev mojstrov črno-bele fotografije.

 

»Črno beli seriji analognih fotografskih tihožitij Borisa Gaberščika in Tihomirja Pinterja vzpostavljata nenavaden in dinamičen dialog dveh ustvarjalnih pristopov, ki zgovorno razkrivata tudi njun temperament in odnos do sveta. Medtem ko Gaberščikovi tableaux v vsaki podobi s popolno shemo zasledujejo ravnovesje svetlobe, oblike, površine, prostora in misli, so Pinterjevi usmerjeni pogledi v skrite, na videz efemerne, a bržkone tudi z žarenjem kreativne avre napolnjene kotičke intimnih umetniških ateljejskih ambientov vselej izrezi, detajli vidnega polja, saj dejavno iščejo »Barthesov punctum« in so prav toliko intuitivno naključni, kolikor so Gaberščikove kompozicije racionalno osmišljene.«

Marko Košan (iz spremne besede k razstavi)

 

 

Tihomir Pinter (1938, Bjelovar) se je po končanem študiju farmacije v Zagrebu specializiral za področje analitike živil, iz česar je tudi doktoriral. S fotografijo se ukvarja od leta 1956; razstavlja od 1961 dalje. Za dosežke na področju razstavne fotografije mu je nacionalna zveza fotografov dodelila naslov mojster umetniške fotografije, mednarodna fotografska organizacija pa naziv  Excellence FIAP. Je član Foto kluba Ljubljana (prej Foto grupe ŠOLT), in Društva likovnih umetnikov Ljubljana. Sodeloval je na mnogo skupinskih razstavah doma in v tujini ter prejel 175 nagrad in priznanj. Doslej je pripravil tudi 94 samostojnih razstav v republikah nekdanje Jugoslavije, Italiji, Avstriji, Nemčiji in na Češkem. Fotografije objavlja v domačih in tujih časopisih ter revijah. Od prve knjižne izdaje Umetnik v ateljeju so iz njegovega fotografskega opusa objavljene knjige portretov slovenskih umetnikov: Portreti sodobnih slovenskih književnikov (1993), Sodobni slovenski skladatelji (1997), Slovenski glasbeniki (2002), PortretiSlovenski likovniki v Avstriji in Italiji (2003), Atelje in umetnik (2008) in druge. Njegove fotografije hranijo v pomembnih nacionalnih in zasebnih zbirkah.

 

Boris Gaberščik (1957, Ljubljana) je diplomirani biolog. Že med študijem se je intenzivno ukvarjal s fotografijo. Leta 1986 je pridobil status samostojnega delavca v kulturi, postal član Društva oblikovalcev Slovenije in pričel poklicno sodelovati z znanim slovenskim fotografom Miroslavom Zdovcem. Imel je številne samostojne  in skupinske razstave doma in v tujini, njegova dela so objavljena v katalogih in monografiji.  S svojimi deli je sodeloval tudi na preglednih razstavah slovenske fotografije in umetnosti, na umetniških sejmih in festivalih. Za svoje delo je prejel več priznanj med drugim tudi Župančičevo nagrado (2008) in nagrado Prešernovega sklada (2018). Njegovo delo je bilo predstavljeno v domačih in v tujini v revijah, časnikih in drugih medijih. Je tudi avtor izvirnih esejev in besedil, ki so bila objavljena v revijah (M’ZIN, Ars Vivendi) in katalogih ob razstavah. Kot predavatelj veščin je predaval na Oddelku likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Ljubljani in vodil fotografske delavnice na likovni šoli LICE v Ribnici.  Z Milanom  Pajkom in Janetom Štravsom je vodil fotografsko delavnico revije M’ZIN. Bil je tudi član mnogih fotografskih žirij. Živi in dela v Ljubljani kot samostojni fotograf. Njegova dela so uvrščena v javne in zasebne zbirke.

 

Morda vam bo všeč tudi...