Urška Boljkovac LE ČEVLJE SODI NAJ KOPITAR
odprtje razstave: 15. 5. 2025 ob 18.00, Galerija Soteska
trajanje razstave: 15. 5. do 9. 7. 2025
Urška Boljkovac je diplomirala na Visoki šoli za risanje in slikanje leta 2011 iz gledališke fotografije. Istega leta začne delovati kot samostojna ustvarjalka na področju kulture.
Od leta 2005 do 2013 je kot snemalka sodelovala pri 13 video projektih. Za svoja dela je prejela več nagrad in priznanj. Kot fotografinja sodeluje z različnimi zavodi in institucijami: Zavodom Bunker, Zavodom Exodos, Lutkovnim gledališčem Ljubljana, Gledališčem Glej, PTL – plesnim teatrom Ljubljana, Hišo otrok in umetnosti, Gledališčem Fru-Fru, Siti Teatrom, Zavodom Cona, MGLC – Mednarodnim grafičnim likovnim centrom, Kinom Šiška, Kinom Dvor, Slovenskim filmskim centrom, Valič Teatrom, Srednjo vzgojiteljsko šolo in gimnazijo, Zvezo društev upokojencev Slovenije, Šolskim muzejem, SNG Nova Gorica, Muzeji in galerijami mesta Ljubljana idr. Deluje tudi kot likovna mentorica in mentorica fotografije za otroke in odrasle. Od leta 2003 do 2025 je imela 25 samostojnih in 85 skupinskih razstav tako doma kot v tujini.
Čevlji, tako vsakdanji in hkrati simbolični, nosijo v sebi zgodbo, ki presega njihovo praktično vlogo. So del osebne identitete, modni izraz in globok simbol statusa, svobode ali omejitve. Fraza “Le čevlje sodi naj kopitar” spominja na starodavno modrost, ki poudarja, da resnično razumevanje določenega vidika življenja prihaja le od tistih, ki so ta vidik preživeli ali ga mojstrsko obvladali. Čevlji, ki jih nosimo, so na nek način naši sopotniki, vsak korak pa simbolizira potovanje – osebno, duhovno ali družbeno. Ko govorimo o čevlju kot simbolu popotnika, imamo pred očmi predvsem idejo premikanja naprej, raziskovanja in neprekinjenega iskanja. Simbolika čevlja popotnika vključuje tudi koncept prehoda – od enega kraja k drugemu, od ene življenjske faze k drugi. Čevlji postanejo most med tem, kar smo bili, in tem, kar postajamo.